Motivatie :
Deze blogsite is een mooie aanvulling van het lesgebeuren.
Ik zal deze blogsite gebruiken als werkmiddel om mijn leerlingen bij te sturen na de les.
Leerlingen die moeilijk verwerken kunnen gebruik maken van de oefeningen. En op hun eigen tempo verder leren.
Wanneer er bepaalde technieken aangeleerd zijn kunnen ze deze nog herbekijken op de site.
De leerlingen kunnen op deze site ook vragen uitwisselen.
Leerlingen die een grotere interesse hebben kunnen receptjes opzoeken.
Leerplannen vvkso
Hotel voeding
http://ond.vvkso-ict.com/vvksomainnieuw/leerplanpubliek.asp?NR=1999/028
De actieve voedingsdriehoek : gezonde voeding, technieken om gezonde voedingsgewoonten vast te leggen.
Pèler a vif / brunoise en julienne :fruit en groenten versnijden.
Deegwaren: verschillende deegwaren herkennen.
Diverse vleessoorten herkennen.
Restaurant en keuken
http://ond.vvkso-ict.com/vvksomainnieuw/leerplanpubliek.asp?NR=2012/016
Uitheems fruit herkennen.
De leerlingen kunnen de gebruikte basistechniek en vakterm 'pèler à vif herkennen en verklaren. (cognitief/weten)
De leerlingen kunnen de basistechniek 'pèler à vif' in de juiste volgorde en op de juiste manier uitvoeren. (sensomotorisch)
De leerlingen kunnen tenminste bij 4 fruitsoorten een typisch kenmerk van deze fruitsoort opnoemen. (cognitief/weten)
De leerlingen kunnen 5 uitheemse fruitsoorten herkennen en benoemen. (cognitief/weten)
De leerlingen kunnen tenminste 6 soorten pasta benoemen.(cognitief/weten)
De leerlingen kunnen de 3 ingrediënten van pasta opnoemen. (cognitief/weten)
De leerlingen kunnen de 7 verschillende groepen van de voedingsdriehoek benoemen.
(cognitief/weten)
De leerlingen kunnen het begrip voedingsdriehoek verwoorden.(cognitief/weten)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.